چند نکته برای بررسی سایت رقبا

 چند نکته برای بررسی سایت رقبا


 

 چند نکته برای بررسی سایت رقبا

 

 طراحی سایت طراحی سایت تهران طراحی برنامه موبایل طراحی سایت فروشگاهی یکی از مهم ترین فعالیت های سئو و بهینه سازی در هر وب سایتی تحلیل و بررسی سایت های رقیب است. این فرآیند اهداف شما را تعیین می کند و به شما در تدوین استراتژی های کلی سئوی سایت تان کمک می کند.

یکی از راه های موفقیت، بررسی سئو سایت های رقیب و با رتبه بالا و ساختن سایتی مشابه آن ها است. بسیار مهم است که دلیل بالا آمدن سایت ها را بفهمیم که مثلا با چه نوع لینکی به سمت سایت آمده است. قابلیت های موجود در سایت رقبا را بررسی کنید مانند پروفایل کاربری، سفارش آنلاین، خدمات رایگان، بررسی آنلاین قیمت ها و... که ممکن است ترافیک سایت را بالا ببرد.


 

 اهداف بررسی سایت رقبا:

ارتقاء سئو و بهبود سایت در موتور جستجو

افزایش ترافیک سایت

افزایش فروش سایت

مجبوبیت برندهای اینترنتی

افزایش بازدید کنندگان سایت

 

 چگونه رقبای خود را آنالیز کنیم؟

 

1- بررسی صفحات سایت

یکی از عواملی که نشان می دهد سایت از اعتبار بالایی برخوردار است تعداد صفحات بالای سایت است. اگر می خواهید ببینید تعداد صفحات سایت چند تاست، پس از عبارت site آدرس سایت را بنویسید و در گوگل جستجو کنید.

 2- بررسی صفحه اصلی سایت رقیب

با تحلیل صفحه اصلی سایت رقبا می توانید اطلاعات مفیدی به دست آورید. برای این کار عنوان عنوان صفحه را چک کنید مثلا اینکه عنوان صفحه از چند کلمه تشکیل شده است، عنوان صفحه به چه صورت است یا اینکه اسم سایت در عنوان وجود دارد یا نه؟

 3- اعتبار دامنه

دامین اتوریتی که به آن اعتبار دامنه نیز گفته می شود. در واقع یک نمره کلی است که به سایت اختصاص می یابد و این رقم برای جستجوگرها از اهمیت بالایی برخوردار است.

دامین اتوریتی به عنوان یکی از ابزارهای بررسی قدرت وب سایت ها عددی بین صفر تا صد است. هرچه این عدد به صد نزدیک تر باشد سایت از اعتبار بالایی برخوردار است.

 4- ترافیک سایت

هر کس که با الفبای کار در اینترنت آشنایی داشته باشد می داند که ترافیک سایت یکی از مهم ترین معیارهای سنجش محبوبیت و اعتبار سایت ها به شمار می رود. هرچه رنک و رتبه سایت بالاتر باشد ترافیک سایت بیشتر خواهد بود.