چند اشتباه رایج در تولید محتوا و بازاریابی محتوا

 چند اشتباه رایج در تولید محتوا و بازاریابی محتوا


 چند اشتباه رایج در تولید محتوا و بازاریابی محتوا

 

 طراحی سایت تهران طراحی سایت اختصاصی یکی از رازهای وب سایت های موفق که رتبه قابل قبولی در سئو کسب کرده اند و در صفحه اول گوگل قرار گرفته اند داشتن یک استراتژی موفق در تولید محتوا است. تولید محتوای مناسب یکی از تأثیرگذارترین مباحث در موفقیت یک وب سایت است که باید توجه ویژه ای به آن شود.

اگر در تولید محتوا فعال هستید بهتر است یک بار هم که شده روش های پیشین و فعلی خود را بازبینی کنید، شاید شما هم به برخی از اشتباهات رایج در تولید محتوا که نباید مرتکب شوید دچار شده باشید.  

بسیاری از افراد که در کاری موفق هستند و تخصص دارند در طول این مسیر شکست خورده اند و اشتباهاتی انجام داده اند. در این مقاله می خواهیم به اشتباهات رایج در تولید محتوا بپردازیم.



 تولید محتوای کپی و تکراری

شما نیاز به تولید محتوایی تخیلی، غیرمعمول و جاب دارید. به طور قطع می توان گفت تولید محتواهای تکراری و معمولی به اندازه کافی اثرگذار نمی باشد. می توانید برای موضوع مشابه با اطرافیان مشورت کنید و برای بیان آن روشی داشته باشید تا نظر مخاطبان را جلب کند. شما با این کار یک حس انحصاری در مخاطبان ایجاد می کنید که آنها را متقاعد می کند که چنین چشم اندازی را در هیچ جای دیگر نخواهند یافت.

اریک کولمن در کتاب خود می گوید: شرکت های موفق در رسانه های اجتماعی بیشتر به شرکت های سرگرمی، برنامه ریزان و ناشران شبیه هستند تا به آگاهی دهندگان سنتی.

 تمرکز بر روی کلمات کلیدی خاص

بهتر است بیش از حد ب  روی کلمه کلیدی خاصی تمرکز نکنید. سعی کنید با تولید محتوای مناسب برای چند کلمه کلیدی رتبه بندی داشته باشید. اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی طولانی رتبه بالایی در نتایج گوگل داشته باشید بهتر است که ترکیب کلمات را تغییر دهید. اگر در محتوای خود تنها از یک کلمه کلیدی استفاده کنید مخاطبان در هنگام خواندن تعجب نیز خواهند کرد.

 نداشتن برنامه ریزی

یکی از اشتباهاتی که در بازاریابی محتوا رایج است این است که مالکان کسب و کار فکر می کنند هر زمان که دوست داشته باشند دست به انتشار محتوا بزنند و نتایج خوبی را به دست آورند. اما در واقع این استراتژی به آنها ضربه بدی خواهد زد.

داشتن ثبات در تولید محتوا کلید موفقیت در بازاریابی محتوا است. این مسئله باعث می شود که ترافیک شما کاهش یابد و کاربران کمتر با محتوای سایت شما درگیر می شوند. برای رفع این مشکل تنها کافی است یک برنامه ریزی ساده برای تولید محتوا و بروزرسانی محتوای قدیمی داشته باشید.

 عدم استفاده از تصاویر

بسیاری از بازاریابان محتوا دچار این اشتباه می شوند که فکر می کنند داشتن یک محتوای متنی می تواند موفقیت آنها را تضمین کند اما این طرز فکر اشتباه است زیرا استفاده از تصاویر مرتبط با محتوا تأثیر بسیار زیادی دارد. تصاویر به شما کمک می کند تا مفاهیم به شکل ملموس تری به مخاطبان انتقال یابد. اگر در سایت خود قصد دارید محصولی را معرفی کنید، لازم است بدانید که اکثر کاربران دوست دارند قبل از اینکه محصولی را خریداری کنند تصاویر آن را ببینند.

 عدم توجه به آنالیز سایت

اعداد و ارقام در یک وب سایت بسیار مهم است. یکی از اشتباهات بازاریابان محتوا این است که به اعداد و ارقام توجه زیادی نمی کنند. در یک وب سایت اعداد مربوط به ترافیک ورودی، زمان توقف و نرخ جستجو بسیار مهم هستند. این آمار و ارقام به شما کمک می کند تا در آینده تصمیمات مناسب تری برای جلب رضایت بازدیدکنندگان اتخاذ کرد.

 عدم تمرکز بر روی سئو

تغییرات دائمی الگوریتم های موتورهای جستجو و پیشرفت های دائمی تکنولوژی موجب شده است که بسیاری از صاحبان وب سایت ها گیج و سردرگم شوند و جای خود را در دنیای دیجیتال جدید بیابند. با افزایش حجم اطلاعاتی که روز به روز در اینترنت ثبت می شوند و روی آوردن افراد به تجارت و ایینترنت، مسئله سئو و بهینه سازی وب سایت ها برای موتورهای جستجو اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

بازاریابان محتوا نباید به هیچ وجه از موضوع سئو غافل شوند زیرا سئو در پیشرفت یک تجارت آنلاین نقش بسیار مؤثری دارد. اگر بازاریابان محتوا بتوانند بایدها و نبایدهای سئو را در یک رابطه به خاطر بسپارند و در کار خود لحاظ کنند می توانند بهترین محتوا را تولید کنند.