اصول طراحی تصویر متحرک یا GIF

اصول طراحی تصویر متحرک یا GIF


یک GIF می تواند  پیام را در عرض چند ثانیه منتقل کند. ما در ادامه بعضی از نکات ضروری را در مورد چگونگی طراحی و  ساختن تصویر متحرک گیف را با شما به اشتراک می گذاریم.

ما در جهان هستیم که در آن ارتباطات به طور فزاینده ای در اینترنت اتفاق می افتد و استفاده از GIF ها در حال افزایش هستند. آنها اکنون   به یک  ابزار عامه  در کمپین های تبلیغاتی بحساب می آیند و نفوذ   زیادی دارند. برای نسل بعدی طراحان و برنامه نویسان، دانستن راه درست در طراحی یک گرافیک متحرک و درک   اصول ایجاد یک GIF ضروری است.

GIF خوب می تواند خیره کننده و پر از پویایی باشد، یا می تواند کند و تخت باشد؛   در واقع احساس پشت تصاویر متحرک را توصیف می کند. کلید این است که بدانید که چه چیزی GIF را جذاب می کند و یک پیام را مطابق با   هدف شما منتقل کند.

 برخی از قوانین برای یادگیری و ابزارهایی وجود دارد که می توانند در این راه  به شما کمک کنند. در ادامه، نمونه های از خلاقیت از استودیو های برجسته، و همچنین برخی از freelancers شناخته شده،  را بعنوان راهنمایی   برای تسلط بر هنر  طراحی  GIF معرفی می کنیم  .

1. آن را چشم نواز نگه دارید

تام گرانت، طراح پروژه Fiasco Design در بریستول، می گوید: "استفاده از GIF ها در محتوای اجتماعی می تواند واقعا قدرتمند باشد اگر درست اجرا شود."
شرکت طراحی Fiasco برای GTA های المپیک ریو طیف وسیعی از GIF های پر جنب و جوش با ایجاد یک پالت رنگ.پویا با سرعت های فریم سریع  ایجاد کرد .



2. اندازه گیف را برای اشتراک در شبکه های اجتماعی کوچک نگه دارید.


3.  در هنگام طراحی قابل نمایش بودن در بهینه ترین ابعاد را برای  کاربران تلفن همراه در ذهن داشته باشید.


4. آن را به بصورت یک حلقه مداوم تکرار طراحی کنید



5. ابزار مناسب برای کار خود پیدا کنید


6. شروع ساده

کار خود را با سناریو های ساده شروع کنید و به مرو آن را کامل نمایید.

7. یک ویدیو را به یک GIF تبدیل کنید

همیشه نیاز نیست در illustrators نشروع به طراحی شخصیت و انمیشن نمایید برخی اوقات می توانید در فتوشاپ یک ویدیو را به گیف تاثیر گذار تبدیل نمایید

۸. چیزی جدید بیافرینید

چرا GIF ها خیلی محبوب هستند؟ برای بسیاری از طراحان، آنها یک خروجی جدید برای بیان خلاقانه ارائه می دهند. "من فکر می کنم کودی به این دلیل است که مخاطبان اصلی برای GIF ها جوان هستند، [مشتریان] بیشتر علاقه مند به محتوا هستند که برایشان جدید باشد.